And when the night is cloudy, there is still a light, that shines on me, shine until tomorrow, let it be

I Sverige klagas det på snöslask, snöstorm, SJ. Här i London är det höst så det står härliga till. Gårdagen var en sådan där underbar höstdag då himlen är blå, solen skiner och gör allting så mycket vackrare än vad det egentligen är.


Dagen idag har varit en annan typisk höstdag. En sådan där när det bara regnar och blåser iskalla vindar. Man vill inget annat än att sitta inne under en filt med en kopp te och se på film. Hösten när den är som bäst.

 


 

Dagen på jobbet har idag varit otroligt lugn. Nästan pinsamt lugn. Det slutade i att fyra personer blev hemskickade en timma tidigare än vad de skulle sluta - snacka om att skära ner på labour %. Plus i kanten till Zaloa och mig! Men som vanligt när jag öppnar kan jag inte sluta i tid. Det bara går inte. Men den här gången hade jag faktiskt en anledning. Våra uniformer har börjat se gamla och urtvättade ut så i förra veckan tog jag handen i kragen och beställde nya till oss alla. De anlände från Frankrike igår så idag jag spenderade eftermiddagen med att sortera så att alla imorgon kan bära sina nya fräscha uniformer. Jag passade samtidigt på att fixa till vår jul-display. Både jag och Zaloa blev riktigt nöjda. Hoppas bara att Neill och Esther tycker detsamma.

 

När klockan började närma sig 18.00 kom Yann och sa att Zaloa sagt åt honom att gå hem. Då la även jag ned stridsyxan och vi tog oss en promenad bland alla julbelysningar på Oxford Street innan vi gick in på Primark. Inte världens roligaste ställe, men Yann behövde byxor och skjortor till billigt pris och då är det Primark som gäller. Han hade även lovat Rudy att köpa strumpor till honom. 4st x 6, alltså fyra pack med sex i varje. Vi lämnade Primark med ett par byxor, tre skjortor och 24 par strumpor. 24 PAR STRUMPOR som dessutom jag fick betala för. Jag måste ju erkänna att vi undrade otaliga gånger vad Rudy ska med 24 par strumpor till. Jag tror inte ens att jag äger 24 enskilda strumpor? Nog om Rudy och hans strumpvanor, nu ska jag koka mig lite te innan jag säger nattiiiii.


Kommentarer
Postat av: Anna

Höhö neej, ingen kalender ;o Men en mobil ;D

2010-11-12 @ 10:40:06
Postat av: Mamma

Nydressade och julfint inför den stundande högtiden!

Vi har ju haft försmak på julvädret i alla fall!

Snön lyste verkligen upp de mörka höstkvällarna,som nu infunnit sej igen efter att sönö smällt.

2010-11-14 @ 11:52:33

Make a comment:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0