One month later - back where it all started more than 18 months ago.


30 september. Det betyder sista dagen i månaden september, och med det inventering. Min dag började 04.30 imorse då klockan ringde. Klockan 23.00 klev jag av tuben hemma i Bromely-By-Bow igen. Trött som ett as!

Egentligen skulle jag ha hjälpt Meriem med vår egen inventering i Marylebone, en hjälp hon verkligen behövde. Men eftersom Selvaggia på Regent St är på bröllop i Italien och hennes supervisor inte är erfaren nog fanns det ingen som gjorde inventeringen där, så jag fick rycka in lite som en räddare i nöden. Neills ord är lag.. eller ngt.


När jag satt där nere på kontoret i affären jag kan så väl, like the back of my hand, hörde jag min BB dura till bredvid mig. Jag får syn på ett sms av Jenny (!). Hon var i London på mellanladning på väg hem från Grekland och skulle stanna här över natten. Tre timmar senare, när alla hundratals räknade produkter var entrade, och ytterliggare alla dryga tvåhundra zero "0" också entrade kunde jag äntligen plocka ihop mitt pick och pack och säga hej då till en 11 timmars lång arbetsdag.

Efter att ha gått en snabb sväng bort till Marylebone, sagt hej till mina underbara arbetskollegor, dumpat mina arbetskläder, drivit lite med min areachef som samtidigt gav mig ett stort TACK för att ha gjort Regent St's inventering ringde jag Jenny för att bestämma en mötesplats. Vi möttes upp vid H&M vid Oxford Circus, tog en snabb fika på ett fik runt hörnet, mötte upp Jennys pojkvän som visade sig vara på puben precis bredvid. Undra om det är någon mening med att han heter Paul? Hursomhelst, där satt vi en stund och bara allmänt pratade, hade trevligt, skrattade och drack lite alkohol. Efter en stund anslöt också Pauls bror. Vi gick vidare mot nästa pub, grabbarna tog varsinn öl, och när den var slut gick vi till en mysig italiensk restaurang vid Leicester Sq där vi avnjöt en två rätters middag. Åh vad jag älskar spontana kvällar, speciellt efter en lång arbetsdag som denna!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det spontana blir alltid himla kul.Roligt att två "gamla" kompisar fortfarande träffas.

2010-10-04 @ 17:36:25

Make a comment:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0