FnB Manager

Fnb manager är ett program som vi på Paul använder när vi gör beställningar, inventeringar och allt det där underbara pappersarbetet man måste vika en del av sitt liv åt ibland.

Denna veckan pågår det workshop kurser på Fourth Hospitality, företaget som tagit fram FnB Manager. Alla 22 shop managers, 4 area managers, 4 MIT's och två lyckligt lottade (läs handplockade ;) ) supervisors deltar alla i kursen som hålls på Long Acre i Covent Garden. Vi har blivit indelade i fyra grupper för att göra det hela smidigt och enkelt. Och igår var det vår tur - jag o Meriem deltog från Marylebone, Alesia o Noki från Soho, Flavio från Brompton Rd, Magda från Wimbledon, Chris från Gloucester Rd och så Izabela o Denis, båda area managers.

Workshopen i sig var kanske inte den bästa, men kursledaren Carol gjorde ett riktigt bra arbete o vi var alla enade om att vi fick ut otroligt mycket av den. Hon gav oss många tips om hur vi kan göra vårt arbete lättare, vi ställde många frågor och kom själva fram till vad vi skulle kunna göra för att förbättre och förenkla vårt arbete med hjälp av Fnb Manager. Man skulle lätt kunna tro att det var en bunch of journalister som satt där istället för några retailinriktade managers. Vi hade alla också en dator så att vi enkelt kunde följa med i alla exempel som utfördes. Jag delade dator med Flavio. En man jag sett vid ytterst få tillfällen. Jag känner honom mer ryktesvägen, Rajaa jobbade med honom innan hon kom till Regent St och man kan lätt säga att hon avgudade honom! Nu har jag skaffat mig en egen uppfattning och jag måste säga att han var en otroligt trevlig man med bra humor. Men samtidigt fick jag en känsla av att har han en dålig dag så vill man inte vara i närheten av honom. Som tur va hade han en bra dag igår.

Efter kursen följde jag med Alesia till Soho, hon skulle stänga och jag var hungrig. Där befann sig Neill så vi satt ner och pratade en stund innan han begav sig vidare till Regent St och sedan Marylebone. Han berättade att han i måndags stött på Baba i Covent Garden. Selvaggia berättade för mig i lördags att han tydligen kommit till Regent St och varit otroligt otrevlig. Neill bara skakade på huvudet och sa "The guy just doesn't get it. I'm telling you, there's something seriously wrong with that man's brain!", inombords skrattade jag, men det enda jag fick fram var "I could have told you that ages ago."

Nu väntar duschen och sen ska ja bege mig till ambassaden för att rösta!


Kommentarer

Make a comment:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0