Heart speaks unto heart



Krax-krax, påven har varit på besök i Storbritannien och i lördags kom Benedict XVI till London.
Efter att ha missat honom med en hårsmån när jag var i Rom 2008 tänkte jag att nu tusan ska jag se honom.
Ibland känner jag mig som en dålig kristen männsika, hur man nu än kan vara det , som från att gå till kyrkan flera gånger i veckan hemma i Åmål, till att knappast gå till kyrkan alls i London. Var jätte längesedan jag var på gudstjänst eller mässa. Men trotts detta ber jag varje kväll innan jag går och lägger mig. Så nu när det bjöds upp till uthomhusvaka i form av bön i Hyde Park av Benedict XVI kunde jag inte hålla mig borta. Under bönen saligförklarades också Cardinal John Henry Newman, en engelsk präst som levde under 1800-talet.

Påven är katolik - jag är protestant. Men det hindrade mig inte från att fyllas av en känsla som bara kan beskrivas som kärlek. Gud är kärlek. Det vet vi båda två. Lördagsluften i sig var otroligt kall och kylig. Jag stod och frös länge i väntan på hans ankomst. Jag hade långt ifrån den bästa platsen, men skymt fick jag allt. När jag sedan satt på gräset och hörde Guds ord hade jag glömt bort att det var kallt ute - jag fylldes bara av värme.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken tur att du stannade kvar i London ett tag till, så du hinner uppleva en massa "kändisar" och många andra härliga minnen!

2010-09-28 @ 21:33:22

Make a comment:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0