När du får oväntat besök

Eller när du springer på gamla vänner på stan som du inte träffat på nästan ett år.
I söndags kväll efter jobbet följde jag med M'hamed till Oxford Circus istället för att ta tuben från Bond Street som jag i vanliga fall brukar göra. Visserligen betyder det några extra meter för benen, men med lite sällskap gör det ingenting. Väl framme vid stationen behövde vi båda skicka iväg ett sms innan vi gick ner för att ta våra tåg hem. Såfort smset var skickat fick jag en chock, där i hörnet stod ingen mindre än Liane och rökte. Först var jag tveksam till att det var hon, vågade inte riktigt gå fram och störa henne. Tänk om det inte var hon? Then I would have made a big fool out of myself! Men å andra sidan skulle jag ju aldrig behöva träffa den kvinnan igen. När jag sedan hörde henne skratta visste jag att det var hon, utan tvekan. Hon var tydligen i London över helgen och stod för tillfället och pratade med sin lärare från Kaplan. Kvällen slutade med att jag och Liane gick och tog en öl på piben runt hörnet och pratade som aldrig förr om våra äventyr sen hon för ett år sedan lämnade London.


Liane och jag i mars 2009, första helgen i London. För er som inte vet det så var Liane en av de första vännerna jag fick här i London. Vi träffades på skolan där jag läste engelska innan jag började arbeta på Paul.


Kommentarer

Make a comment:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0