Sverige i mitt hjärta


Jag drömmer om gröna ängar och blå himmel
Gröna skogar och kvittrande fåglar
Jag saknar vinden i mitt hår och doften av sommar regn
Svensk sommar när den är som bäst,
jordgubbar och smultron

Jag känner doften av gas,
stressen från ett storstads vimmel
Musiken fyller mina öron och kärleken håller min hand,
London är allt bra ibland..

På två år och fyra månader har jag aldrig saknat Sverige så mycket som nu. Jag vill inte kalla det hemlängtan, inte heller en vilja att flytta tillbaka. Snarare en stor saknad. Delen av mig som talar är den som är stolt att vara svensk, och som minns sitt ursprung med ett leende på läpparna.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Läste någonstans att det är just "svensk sommar" som ni utlandsvenskar saknar mest!!!!! För att det är just så speciell med sol,regn,bad,jordgubbar,hallon mm.

2011-07-17 @ 09:38:36

Make a comment:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0