Russia 2018

Det blev inget fotbolls VM för England 2018, trots Prins William, David Cameron och David Beckhams insattser. Deras presentation i Zürich var tydligen helt otrolig, och den bästa av dem alla men det gick inte hela vägen. Endast två röster i första omgången. En stor besvikelse, här råder landssorg och på tv visas inget annat - förutom snökaos då.

Vädret fortsätter att ställa till det för befolkningen. Gatwick Airport är fortfarande stängd och alla tåg från södern och in till London har stora förseningar. Här i Grimsby är det oplogat och kallt. Ett av de värst drabbade ställena i hela landet. Idag hade de ialla fall bussar gående var tjugonde minut så vi lyckades ta oss in till stan. Men vi hade bättre tur än andra vad gäller transportmedel. I köpcentrat var en tredjedel av affärerna öppna och ingen värme fanns det. Jag hittade mig ett par snygga kängor och efter det kopplade vi av på en pub och kollade på VM omröstningen.

Nu sitter vi hemma i värmen. Om en halvtimma är det mat men först lite fotboll. Liverpool vs Steaua Bucharest i Europa Leauge samtidigt som jag håller alla mina fingrar och tår att jag kommer hem till London imorgon. Förväntas att vara där 14.35 men det tvivlar jag på.

Kommentarer
Postat av: Catharina Engtorp

Hade inte London fått OS 2012 så hade nog VM hamnat där. Kul för er "nordbor" att uppleva riktigt svensk vinter. -12 gradiga kramar

2010-12-04 @ 10:26:38

Make a comment:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0