Home is wherever I'm with you

05.30 imorse lamnade David lagenheten. Tog bussen till Paddington. Tog taget till Heathrow och nu befinner han sig i Casablanca. Kommer inte hem for an pa tisdag. Det ar hela fem dagar och fem natter. Tack Gud att jag jobbar alla dagar han ar borta, forutom idag.

Hur kan man sakna nagon sa mycket? Jag har vanner och familj hemma i Sverige som jag saknar konstant hela tiden, men verkligen inte sa har. Det ar underligt.  Shit jag tror jag blir galen, han har bara varit borta ett par timmar. Mamma hur klarade du av att bo i Karlstad under veckorna och hos pappa bara pa helgerna?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det var en av livets prövningar, men veckorna fylldes med skolarbeten, så att pappa och jag bara kunde umgås med varandra och våra vänner på helgerna.Men smärtfritt var det inte, för längtan värkte i hjärtat många, många gånger hos oss båda.Då kunde det hända att jag tog bussen hem för att bara få prata med honom, det fanns ju inte mobiler på 80-talet!!

Fast att det var smärtsamt och många kvällar med gråt till sömns, pga saknad ,så "överlevde" vårt förhållande, medan många av våra vänners inte gjorde det , fast att de sågs nästan varje dag. Så med facit i hand kan både pappa och jag känna att längtan gjorde oss starka ihop, vi tog vara på och var rädda om de stunder vi hade tillsammans.

Vi har fortsatt att leva utifrån den filosofin under de snart 30 år vi haft tillsammans. För ska 2 personer få ihop arbete, egen aktivitet,kärlek och senare kanske barn måste man verkligen ta vara på varandra de , ibland ganska korta stunderna.

Så det är inte enkelt att vara ifrån varandra med tänk känslan när ni träffs på tisdag, ha kvar den inombords så att du kan ta fram den när längtan blir stor.

Var rädda om varandra, du och David! Kram mamma.

2011-04-23 @ 09:54:46

Make a comment:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0