£50 för Usain Bolt eller £50m för Torres?

Arsenal - Barcelona
2 - 1
16 februari 2011
Emirates Stadium, London

Årets match. Vilken match. Vilket spel. Vilka mål. Vilken känsla. Evening Standard har idag tre krönikor om Arsenals seger över Barca. Tre av de bästa fotbolls krönikor jag någonsin läst. Och det säger jag inte för att jag är ett stolt Arsenal fan, och inte heller för att laget kommer från London, England där jag bor. Utan för att det är skickliga skribenter, med ett sinne för fotboll.

I tidningen finns det också en spalt om hur man kan spendera så mycket som £50m på en enda fotbollsspelare, när det finns lag som med hjälp av councilbiddrag bygger en ny arena för £14m. Som tur är finns det i alla fall några personer här i England som vet hur man ska handskas med pengar - dom som sätt priset på biljetterna till OS 2012. Tanken är att eftersom det är alldeles för många som sparar, sparar och åter sparar pengar i all evighet för att få råd med en liten biljett till ett stort evenemang har dom satt låga priser. För endast £50 den 4 augusti 2012 får du biljetter till 13 stora friidrotts händelser, inklusive herrarnas final på 100m. Jag vet i alla fall vad jag skulle lägga mina pengar på.. ja inte är det £50m för Torres som knappt minns hur man spelar fotboll längre, och som inte heller passar i blått. Vem säger nej till att se Usain Bolt göra sitt livs lopp under OS i London 2012 för £50?

Kommentarer
Postat av: Sarah

Köp biljetter till dig och mig tack!!!! Då är jag hemma för jag SKA på OS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-02-18 @ 01:35:56
URL: http://sarahberg.blogg.se/
Postat av: mamma

Du kommer att få mycket besök under de 2 veckorna, tror jag. De som satt priserna vill väl att arenorna ska vara fullsatta, för att få till stämning omkring tävlingarna!Finns väl inget tråkigare än halvfulla läktare vid stora mästerskap!

2011-02-19 @ 16:54:06

Make a comment:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0