Jag lever i ett land, ett land

Jag lever i ett land som råder av bröllopsyra. En nation som kommer hålla andan den 29 april.
Den 29 april kommer att bestå av kaos, ett enda stort fett kaos.
Världens mest betraktade ungkarl ringmärker sig för resten av livet, och tunnelbanan strejkar.

Jag lever i en stad fylld av röda bussar, svarta taxibilar och turister.

Jag lever i ett land som år 2011 kommer att beskåda två kungliga bröllop, 2012 konståknings EM och sommar OS. Vilken brakfest. Vilka idrottsevenemang. Jag lever i ett land mycket likt Sverige, men ändå så annorlunda.

Detta är ett land som ej vet vad isolering är, heller vet det inte hur de ska bete sig när det börjar slingra små söta snöflingor från himlen. Folk får spatt och tror att det är några utomjordiska krafter som kommit hit till jorden.

Jag lever i ett land som kör bil på andra sidan vägen, ett land där valutan är pund.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag lever i ett land där man (jag) kör på fel sida.. Men här finns inga svarta taxi bilar, ingen bröllops yra, inga stora happenings på gång, ingen tunnelbana... men framför allt ingen DU!!!!!

Men får trösta mig med, sol, stränder, en stad som inget man tidigare sett, Bondi Lifeguards och Maxi :P

2011-02-21 @ 09:29:24
URL: http://sarahberg.blogg.se/
Postat av: mamma

Jag lever i ett land som haft bröllopsyra,snöyra,köldrekord,handbolls VM mm. Vi har just nu skidfeber-fast vm går i grannlandet.

Nästa år tror jag att du kommer besöka en hel del idrottsevenemang Lucky you!!!

2011-02-23 @ 15:49:51

Make a comment:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0