Mannen på väggen i 16 Brimsdown House


När jag bodde i Bromley-By-Bow med Aliette och Sarah gjorde Aliette en gång ett kollage på världens snyggaste Jude Law. Han fick bo på vår vägg i matvrån. Där satt han med oss varje morgon när vi åt frukost och varje kväll vi åt kvällsmat. Idag var Mr. Law på 115 Marylebone High Street. För den som inte redan visste det är 115 Marylebone High Street min arbetsplats, ett ställe där jag befinner mig fem dagar i veckan, men inte idag. För idag var jag ledig, och då bestämde sig Jude Law för att gå dit. Merde! Jag gråter krokodiltårar.

Fick ett sms av Zeinab när jag satt på bussen på väg till Lee Valley Ice Center för att inviga mina ny skridskor. Hade ett leende på läpparna hela vägen, hela vägen tills jag fick det dära smset som löd - "Jude Law is in the shop. x", det var allt som behövdes för att rubba mitt fina humör. Men när jag sedan stått på isen i en kvart var den dära avundsjukan som bortblåst. Till en början var det jag, fyra hockey killar, två kärlekspar, tre äldre och en grupp på 20 skolkillar. En efter en började dom droppa av, folk kom och gick. När gruppen på 20 killar (äntligen) drog var det nästan tomt och till slut var jag ensam kvar på isen. Vilken känsla.

Det tog mig 30 min innan jag vågade snurra, ytterliggare 30 min innan jag vågade hoppa. Men så är det alltid med nya skridskor och nya skenor, så faktum att det var två år sedan jag senast stod på ett par skridskor kände jag inte av alls. Har en känsla av att jag kommer att bo där när jag är ledig. Är det fredag snart?

Kommentarer
Postat av: mamma

Vilken känsla det måste ha varit!!!Att stå alldeles ensam på en rink igen.Kul också att det gav mersmak.

Synd om dej att du alltid ska missa dessa kändisar.Kram mamma och pappa(tyckte det var supersnygga griller)!

2011-02-08 @ 22:08:37
Postat av: mamma

Vilken härlig känsla det måste varit att stå alldeles ensam på en rink igen!!! Synd om dej att missa händelsen på jobbet, inte första gången heller.Pappa tycker det var snygga griller.Kram ...

2011-02-08 @ 22:29:13

Make a comment:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0