Öl är gott, men det rinner alltid rakt igenom.

Har gått och lagt mig innan klockan 22.30 tre dagar i rad, och aldrig mått bättre. Men idag bröts trenden!
Precis vid stängnings dags, 20.00, kom två killar in på jobbet. En som skulle fixa kaklet bakom bread slicern, och en som skulle byta ut trasiga spotlights. Okej tänkte jag, inte alls så farligt.

20.50 var de fortfarande inte klara.

Jag gav Yann £5 så han kunde gå till våra grannar Tesco Extra och köpa öl medans vi väntade. 22.30 var klockan när vi lämnade jobbet, ett X-antal öl var i magen. Två gånger hade jag gått på toa innan vi lämnade för att undvika att knipa igen på tuben. Innan vi ens satt oss på tuben behövde vi båda gå på toa, endast 7 minuter gång väg.

Nio stationer hem. Femte stationen St. Pauls var vi tvugna att gå av på. Båda för att kissa bakom ett hörn eller i en gränd precis vid St. Pauls Cathedral. 23.47 var klockan när jag kom hem.

Just det ja - jag öppnar imorn, klockan är ställd på 04.45, jag hade planerat en tidig kväll hemma och jag måste kissa igen.

Kommentarer

Make a comment:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0