Tisdags nöje


Ledig. Gick de dryga fem minutrarna från mitt hem ner till Portobello Road. Där vandrade jag gatan upp och ner ett antal gånger. Var på jakt efter en ny, snygg och stor handväska. En där jag får plats med allt jag behöver ha med mig dagligen, plus lite till. Jag ville ha en som såg liter mer secondhand/vintage/antik ut. Tillslut fann jag en helt ny för £38 i en namnlös butik. Handgjord i äkta läder. Jag inhandlade också en Notting Hill Shopping Bag, £4, (bara för att den var check och för att huset jag bor i var på ena sidan), ett svart linne med vita prickar £24, båda från Appletree Boutique. På Alice's, en butik med endast brittiska antikviteter, fann jag en trälåda för £26 och tillbringare + skål med rosor för £15. Längesen jag var så här nöjd med en shoppingrunda, pricken över i-t var ett halsband med en vattenkanna o texten Peu de nous ont la force de changer l'Histoire (Few of us have the strength to change history), £12.

Jag och David börjar sakta med säkert få ordning i vårt rum. Igår försvann de tre sista IKEA kassarna med gamla kläder. Jag slängde även ut halva min existerande garderob med kläder jag inte använt på minst ett halvår. Nu har jag plats för massor med nytt och jag ska även börja ett projekt med att inreda rummet mysigt och snyggt. Trälådan och tillbringaren var bara början.


the Notting Hill shopping bag.

Trellick Tower - hem ljuva hem!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken härlig och lyckad dag du har haft.Det är ju så att jag blir avundsjuk- vill också gå i mysiga affärer och shoppa,men det får vänta till semestern. Hitta någon mys stad och spendera pengar i.

2011-06-29 @ 06:51:54

Make a comment:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0