Rebecca, har ar ditt liv

En tjej som alltid kommer med inspirerande inlagg ar Julia. For inte allt for langesen skrev hon ett inlagg om hur hennes liv ar nu, sett fran sitt eget perspektiv nar hon var 15. Det inlagget fick mig att tanka. Jag ska forsoka mig pa samma sak. Nar jag var 15, dvs for sju ar sedan gick jag pa hogstadiet. Jag fick de tva basta fodelsedagspresenterna jag kunde onska mig - en tv som jag sa lange onskat mig, och att jag dagen efter den stora dagen slog jag personligt rekord pa en konstakninsgtavling. Gjorde mitt livs ak och chockade alla genom att sluta pa andra plats. Jag var den lyckligaste flickan pa jorden!

Jag holl pa att konfirmera mig, men jag trodde inte pa Gud. Jag var liten och osaker, Amal var min trygghet. Trots det gjorde jag en veckas prao pa Stadium i Farsta med min morbrors flickvan.

Da trodde jag aldrig att mitt liv skulle se ut som det gor idag. Inte for en sekund trodde jag att jag skulle overkomma min osakerhet. Bli trygg i mig sjalv och bo i en stad i ett annat land. Men har ar jag. Inte heller trodde jag att jag en dag skulle tro pa Gud, men det gor jag. Jag konfirmerade mig och fann Gud.

Min pojkvan ar fem ar aldre an mig och kommer fran Casablanca, Marocko. Jag kallar honom nord, for att han ar en. Men han ar min nord och jag tycker om honom precis lika mycket for det. Det ar inte latt att kombinera jobb, pojkvan och fritid. Men jag gor mig tid. Jag var, och fortfarande ar den lyckligaste flickan pa jorden - men resan hit var inte latt.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag älskar din filosofiska inlägg och jag är lycklig för din skull, för jag vet hur rätt du är i London och efter att bara ha skypat med dig och din karl, vad mycket ni bryr er om varandra!

Älskar och saknar dig mitt bex-i-kex men är lycklig med dig för att du är det!!!!

<3

2011-04-01 @ 01:10:24
URL: http://sarahberg.blogg.se/
Postat av: Mamma

Märks på ditt inlägg att du är lycklig!! Att du har landat ännu mera i ditt nya "hemland". Styrkan i dej är att du aldrig ger upp och att du inte är främmande för att ta till dej nya människor och kulturer.Styrkan fanns hela tiden i dej, men du vågade leva ut den när du fann Gud. Samtidigt som du fann honom fann du också en massa nya vänner, som gav dej ännu trygghet att vara den du är!!! Samt att du hade kvar dina gamla som stöttade dej. Kram mamma och pappa, som gav dej dina första "uppstöttningar"!!

2011-04-02 @ 11:19:10
Postat av: Kerstin Hollertz

Hej Becca

Fint inlägg i din blogg, blir lite tårögd du är en fin tjej lycka till i livet.

Hoppas vi ses i london nån gång, för det var en mysig stad

Kram kerstin

2011-04-14 @ 09:25:36

Make a comment:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0