Mission accomplished

Har tagit reda på vem som anmälde mig till barista tävlingen - Meriem. Men det var endast för att Alex ville ha med någon från Marylebone, hon sa mitt namn men samtidigt att det var troligt att jag inte skulle ställa upp. Så imorgon blir det att skicka iväg ett litet mejl för att avsäga mig platsen. Tack men nej tack!

I fredags när jag var ledig brände jag pengar på James Blunts nya album, Some kind of trouble. Det går bara att beskriva med underbart! Har tyckt om alla hans album, och jag tvivlade inte på att jag skulle känna såhär för detta heller. Jag har också, 300 år efter alla andra, börjat läsa Steig Larsson böckerna. Tyvärr, skulle jag vilja säga, läser jag dem på engelska. Har inga som helst problem med språket, snarare tvärt om, men det vore kul att läsa dom på orginalspråket svenska. Men hur lätt är det att få tag på böcker på svenska i England? Inte det lättaste.

Imorn är det ny arbetsdag och ny vecka, jag är taggad till tusen!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Finally lilla Beccan, lite böcker om Mikael Blomqvist och Lisbeth Salander... Men ska säga att böckerna här hundra gånger bättre på svenska, hela storyn och karaktärerna har en annan mycket råare feeling, liksom, det går inte riktigt att förklara, men jag rekommenderar skarpt att du läser dom svenska någon gång i ditt liv och då kommer du förstå vad jag menar... Men inte nog med det så ska amerikanarna ändra om i handlingen tills när dom ska göra film av den, har dom jävlarna ingen skam i kroppen!!!!!! MORR!!!! Annars kan du ju alltid be någon posta dig min bok som har legat hemma hos dig i år och dar ;)... om du ville läsa något svenskt mena jag :P

2011-01-17 @ 10:13:51
URL: http://sarahberg.blogg.se/
Postat av: mamma

Kan tala om att du ej är ensam om att inte har läst denna triologi.Jag som slukar böckar!

Har ej sett filmerna heller,ska nog prata tyst om detta,för Steig larsson är ju BARA ett måste,enligt många.

Kan skicka dem till dej om du vill.

2011-01-18 @ 18:07:53

Make a comment:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0