London, England


Ser ni de typiskt engelska sma husen? Med de dubbla skorstenarna. Visst ar det en underbar vy.
Har bott i England i over tva ar (!) nu. Aldrig har jag sett det fran den har vinkeln forr. Varje dag nar jag tittar ut genom fonstret mot norr (som har ovan) eller star pa balkongen och tittar mot soder ser jag nagot nytt. For varje ny detalj jag upptacker blir jag bara mer och mer faccinerad. Just nu finns det inget mer avslappnande an att sta pa balkongen och titta pa tunnelbanetagen som kommer fram bland traden med 5-10 minuters mellanrum, hoja blicken mot skyn och se tre, ibland fyra flygplan pa rad flyga in mot Heathrow samtidigt som trafiken ar tung pa motorvagen inte alls langt darifran. Att veta att varlden fortsatter att ga som vanligt nar jag ar hemma och tar det lugnt. Sen att dela det hela med David och ha sallskap av honom pa balkongen gor det hela annu battre.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken häftig bild! Syns ännu mera vad tätt husen ligger. Om vi någon gång skulle komma och hälsa på hos er kan ju pappa "sova" på balkongen, så att han räkna flygplan (istället för får) innan han somnar!!! Fast det skulle kännas lite tomt bredvid mej i så fall.

Man blir fascinerad av hur London, som är en sådan storstad, kan kännas som vilken medelstad som helst.Du har verkligen hittat ditt paradis på jorden,i många bemärkelser. Kram

Ps.Gillade kortet på duvan, fortsätt med att ta så härliga bilder, kul att se!!Ds

2011-05-13 @ 17:12:21

Make a comment:

Name:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Comment:

Trackback
RSS 2.0